Wiesz, jakie sa chlopy

Mam nowych sasiadow, ktorzy w ogole sie do mnie nie odzywaja. Dziwni tacy jacys. On wyglada nieciekawie, ona taka normalna kobieta, mlodsza ode mnie troche, maja dziecko 8 letnie.

Myslalam sobie, ze moze po angielsku nie mowia, i dlatego…? Ale jak wytlumaczyc, ze gdy ja mowie ‘hello’, ona odpowiada, jednym slowem, ale zawsze, a on nigdy nie odpowiedzial. Co wiecej, udaje, ze mnie nie widzi (a nawet plota porzadnego pomiedzy domami nie ma, wiec stoimy od siebie o 2 metry).

Pewnego dnia, gdy sprzatalam ogrodek, sasiadka cos tam zagadala. I od slowa do slowa, rozgadala sie porzadnie! Od tego dnia rozmawiamy sobie od czasu do czasu. Ale nigdy gdy jej maz jest w poblizu. Moze udaje przed nim, ze nie mowi po angielsku? Kto wie.

Dowiedzialam sie, ze sa z Bulgarii. Ze uwaza, iz Anglicy maja dziwne jedzenie (frytki polane octem…) Ona zostawila w Bulgarii starsza corke, ktora nie chciala przyleciec do Anglii. Pracowala kiedys na myjni samochodowej, bylo ciezko. Dostala prace w recepcji silowni w eleganckim hotelu, ale nie podobalo im sie gdy musiala brac dni wolne, gdy jej synek mial na przyklad ferie. Wiec zmienila prace i teraz sprzata owa silownie i hotel nocami. Zaczyna o 20:00, konczy o 4 rano. Nie jest latwo, jest ciagle zmeczona i jej zegar biologiczny jest totalnie rozwalony, ale przynajmniej moze synka ze szkoly odbierac.

– Rano sobie troche odespac mozesz chociaz – mowie.

– Tak, ale nie dlugo, bo mnie stary budzi o 6.

– Co takiego? – mowie z niedowierzaniem. Po co Cie budzi?

– Zebym mu sniadanie przygotowala, i skreta zrobila….

– A sam sobie nie moze zrobic?

– No wiesz jakie chlopy sa….

No nie wiem. Wlasnie nie wiem, bo w glowie mi sie nie miesci, ze ona po nocnej zmianie, a on ja budzi po 2 godzinach po to, aby mu skreta zrobila…

Ale nic sie nie odezwalam. Bo pomyslalam sobie, ze w Polsce pewnie tez jest sporo takich rodzin, gdzie kobieta musi uslugiwac calej rodzinie. Ze taki jest bardziej popularny i tradycyjny model rodziny. Ze rodziny, gdzie obydwoje dziela obowiazki po rowno sa uwazane za ‘nowoczesne’ rodziny, i w wielu srodowiskach sa wciaz rzadkoscia.

Byc moze dlatego wlasnie kobiety z Europy wschodniej ciesza sie powodzeniem u mezczyzn z zachodu, bo maja opinie opiekunek, troskliwych pan domu, uslugujacych, gotujacych, prasujacych, i co tam jeszcze, a nie wyemancypowanych kobiet ktore domagaja sie rownouprawnienia…

I nie ma w tym nic zlego, jesli tak ludziom odpowiada, lub jesli jedna osoba pracuje a druga nie, ale jesli ona pracuje na noc, a on ja budzi po 2 godzinach snu, zeby mu skreta zrobila, to ja bardzo przepraszam,  powinna mu kark skrecic.

6 thoughts on “Wiesz, jakie sa chlopy

  1. Ja zazwyczaj wczesnie wstaje, ale gdybym spala jak moj chlop do roboty wychodzi, to nawet by mo do glowy nie przyszlo zeby mnie budzic.
    Mialam taka babke w klasie, ona wszystkim w domu uslugiwala, dzieciom i chlopu, jakby rodzia rak nie mieli i opowaidala nam to jakby kazda z nas tak robila i czesto bylo, ze zadania nie zrobila, bo chlop cos tm … poprostu porazka jakas.

    Like

    1. Tez znam osobe, ktora usluguje swojej rodzinie, mezowi i doroslym dzieciom, ktore z nimi mieszkaja… Ja bym tak nie mogla, ale tak jak mowie, pewnie jest duzo takich rodzin.

      Like

  2. Sylwia.
    To nie chłopy takie są. To te baby takie głupie.
    To znaczy pewnie, że bywają tacy, co siłą przymuszą kobietę do różnych rzeczy, ale na ogół to, że służą mężowi, dzieciom to wina samych kobiet.
    Mam taką koleżankę, też z Bułgarii.
    Jaki ona miała problem, żeby wyjść bez dziecka choćby na chwilę. No bo ON sobie nie poradzi.
    W efekcie jak była w 2 ciąży to mając brzuch pod nosem biegała za tym pierwszym dzieckiem, podczas gdy jej mąż spokojnie pił kawę obok.
    Albo inna, co się zachwyciła moim chłopem bo na wywiadówkę do dziecka poszedł. Mój to by poszedł – powiedziała zazdrośnie.
    – A mówiłaś mu?
    – Po co? I tak nie pójdzie

    Tłukłabym po łbach te baby.

    Like

    1. Mi sie wydaje, ze to mniej wina kobiet, a bardziej wina spoleczenstwa – one takie sa, bo w takim srodowisku dorastaly, i nic innego nie znaja, nie wiedza, ze mozna inaczej. Matka uslugiwala, babka uslugiwala, to i ona usluguje. Tak samo faceci, od dziada pradziada tylko taki wzorzec widzieli, i innego nie znaja.

      Potrzeba edukacji i otwarcia na inne sposoby zycia, i to dlugi proces… kiedys kobiety myslaly, ze w czasie seksu tylko jego przyjemnosc sie liczy… Cosmopolitan wiele lat musial w glowy wkladac, ze twoja wlasna przyjemnosc jest wazna 😉

      Like

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.