Stalo sie cos, co nie mialo prawa sie stac

Dzisiaj dostalam ataku paniki, doslownie. I poczulam fizyczny bol, jakiego nie czulam nigdy. Poniewaz zauwazylam, przypadkowo, ze skonczyl sie termin waznosci mojego paszportu!!! Pierwszy raz w zyciu, odkad wyrobilam sobie paszport po raz pierwszy, PIERWSZY RAZ! jestem bez waznego paszportu! Jestem w takim szoku, ze nawet nie potrafie tego opisac. Sprawdzalam przez 10 minut, czy aby na pewno, nawet Alexe zapytalam, w jakim jestesmy roku, i czy aby na pewno jest 2020… I czuje sie jak osoba z klaustrofobia w windzie.

Dziwie sie rowniez, ze wpuscili mnie do Afryki Poludniowej w marcu, poniewaz paszport skonczyl sie w kwietniu…

Spojrzalam na strone konsulatu, a tam komunikat, ze w zwiazku z korona zapisy na spotkania sa zawieszone do odwolania. Telefonu nikt nie odbieral przez godzine, w koncu sie dodzwonilam, i pani mi potwierdzila, ze nie mozna sobie odnowic teraz paszportu.

Jak juz sie otworza i zaczna wydawac paszporty, to czas oczekiwania wynosi 4 do 6 miesiecy!!! 6 miesiecy???? Do grudnia??? Pandemia przybrala teraz dla mnie zupelnie nowy wymiar, o ile mialam dola, ze zadnego wyjazdu nie mam zaplanowanego, o tyle teraz normalnie depresja na calego. Do grudnia????

Na dowod tez sobie nigdzie nie pojade, bo termin waznosci dowodu mi sie skonczyl wiele lat temu…

Kolega zasugerowal, ze na prawo jazdy, ale prawo jazdy mam na nazwisko panienskie, a wszystko inne jest na nazwisko bo bylym mezu….

I takie sie berety narobily…

8 thoughts on “Stalo sie cos, co nie mialo prawa sie stac

  1. no powiem Ci, ze berety:(. Nie jest to komfortowa sytuacja. Do Polski możesz pojechać zawsze, a to dalej trochę poczeka. Czas szybko mija , teraz trzeba tylko pilnować terminu i składać. A przy okazji pobytu w Polsce , zrobić dowód.

    Like

    1. No problem z tym dowodem jest taki, ze trzeba osobiscie sie zglosic z wnioskiem, i osobiscie po odbior, a wyrobienie trwa jakis czas… nigdy jakos tak nie bywam dluzej w Polsce… ale mysle, ze moze bede musiala sie wybrac, i to po prostu zalatwic… ale bez paszportu czuje sie, jakby mi ktos obcial reke…

      Like

  2. Wierzę Ci, ze to nie jest komfortowa sytuacja brrr.
    Jak będziesz w Polsce to złożysz wniosek o dowód ,a odbierzesz przy następnej wizycie. A Zuzia ma? Jak nie to jest okazja , żeby złożyć razem.
    Nasze ostanie czekały na nas pond rok w UM. Myślę, że warto mieć dwa dokumenty.

    Like

    1. Chyba tak zrobie, nie wiedzialam, ze moze tak dlugo czekac w urzedzie… Zuzi tez wyrobie, nie ma. Obie dziewczyny mialy polskie paszporty, ale jak sie skonczyly, nie odnawialam… musze to wszystko uporzadkowac..!

      Like

  3. Ojej.. U mnie podobna kumulacja… Dowod stracil waznosc, polski nr telefonu stracil waznosc, nie mam teraz dostepu do mbanku🥺
    Paszport jeszcze ok, ale co z tego jak lotnisko w Kuwejcie nadal zamkniete. Pierwsze kroki otwierania planowane na sierpien😭😭

    Like

    1. No to tez sie przez jakis czas nigdzie nie ruszysz… bedziesz mogla odzyskac numer telefonu, czy przepadl juz na wieki?

      Like

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.